Zeer onbetrouwbaar

Geschreven door Elke N op 07/04/2012 om 01:56:

Ik ben nu al 3 jaar klant bij Nuon, en ik heb altijd al een sociaal tarief gehad. Het eerste jaar had ik niets te klagen, en bij mijn jaarafrekening trok ik zelfs nog geld terug. Maar 2 maanden na deze afrekening veranderden de prijzen opeens, ipv 30 euro per maand betaalde ik plots 56 euro per maand. Toen ik contact opnam met de klantendienst, werd ik afgewimpeld met de melding dat elektriciteit en aardgas nu eenmaal duurder word en dat ik blij mocht zijn dat ik recht had op sociaal tarief. De prijs bleef dus 56 euro per maand, maar met mijn jaarafrekening in juni 2011 trok ik weer veel geld terug. Maar wat ik de laatste 4 maanden meemaak, is echt te erg. Ik kreeg in december mijn jaarafrekening (terwijl ik die normaal in juni hoor te krijgen, wat het dus eigenlijk een halfjaarlijkse afrekening maakt) en ik moest 900 euro opleggen bovenop alles wat ik tot dan toe al had betaalt. Omdat dit gewoon niet kon kloppen, heb ik contact opgenomen met Eandis. Daar vielen ze uit de lucht, zij hadden noch een schatting, noch een exacte meting doorgegeven. Ze wisten mij te vertellen dat Nuon normaal nog geen afrekening kan maken, aangezien er maar een half jaar verstreken was, en omdat zij zowizo eerst gegevens van Eandis over mijn meterstanden moeten ontvangen. Na nader onderzoek bleek ook dat de meternummer (dus het toestelnummer) dat op mijn factuur stond, gewoon niet bestond (althans niet in ons appartementsgebouw), de meterstanden niet klopten, en ze onterecht een exclusief nachtmeter aanrekende, terwijl die al 5 jaar buiten werking staat. Na lang heen en weer gebel (blijkbaar loopt de communicatie tussen Eandis en Nuon niet zoals het moet, bij wie de schuld ligt weet ik niet) had ik het eindelijk voor elkaar gekregen dat ze een herberekening van mijn "jaarafrekening" zouden doen. Pas op, dit alles duurde al 4 maand. Ik kreeg dus ondertussen herinneringsbrieven (met bijhoorde extra kost) en facturen van de afgelopen 4 maand, aangepast aan de foutieve berekening (houd in dat ik 80 euro per maand moest ophoesten). Er werd mij aangeraden niets te betalen, aangezien alles terug zou moeten aangepast worden aan de juiste berekening. Al de vorige facturen (en dus ook de extra kost voor de herinneringen) zouden komen te vervallen. Nu word ik plots vandaag gecontacteerd door Nuon zelf om me te melden dat de nieuwe berekening vandaag opgestuurd is, dat de nieuwe factuur 600 euro (afgerond) bedraagt, dat de vorige maandfacturen en herinneringskosten daarbij ingerekend zijn, en dat ik die nu al zou moeten betalen. Als ik dan zeg dat ik niet betaal tot die factuur effectief in mijn brievenbus beland, word er op botte toon geëist dat ik de dag dat ik de factuur ontvang onmiddelijk moet betalen. Ik heb toen geantwoord dat ik eerst ook deze factuur aan een degelijk onderzoek zal onderwerpen voor ik betaal, na de hele mikmak van de afgelopen maanden, waarop word gezegd dat ik dat het hele gedoe niet hun schuld is, maar van Eandis, en dat als ik het niet vertrouw maar een andere leverancier moet zoeken. Ze voegden er ook fijntjes aan toe dat als ik niet binnen de week betaal, ze mijn elektriciteit en gas zouden afsluiten. Voor mij ruikt dit sterk naar oplichterij. De vorige afrekening was opgesteld door uit de lucht gegrepen cijfers, en dan nu bedreigingen uiten om toch maar hun vreemde bedragen betaalt te zien. Ik raad iedereen aan om nooit, maar dan ook nooit voor Nuon te kiezen. Dit soort praktijken is gewoon niet meer normaal. Ik heb alvast een advocaat onder de arm genomen om alles eens onder de loep te nemen, en ik raad alle Nuon klanten aan van dat ook te doen.

Waardering

2,0

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Logo Nuon
Win een weekendje Rome!

Meer ervaringen met Nuon

slechte ervaring klachtenafhandeling

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Door wendy halve op 08/11/2014 om 15:30:

ik heb ook een hele slechte ervaring met nuon. ik word er helemaal gek van. ik heb al meerdere keren met ze gebeld ov...

Lees verder »

exklanten geven ze niks om

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Door Martijn op 29/04/2012 om 21:41:

Op 1 oktober 2010 ben ik overgestapt naar een Electrabel ,drie maanden ndat ik de eindnota van Nuon had ontvangen. Omdat...

Lees verder »

erg onduidelijke tarieven

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Door Frank op de Woerd op 27/04/2012 om 16:21:

Ik heb nu al op meerder websites gekeken alleen overal waar ik de tarieven van Nuon uitreken verschillen de bedragen eno...

Lees verder »

niets dan onbetrouwbaarheid

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Door K. Dorp op 02/03/2012 om 15:34:

Ik heb niets dan gal over dit bedrijf te spuwen. De ellende begint al na het aanmelden; voor je het weet ligt er een dik...

Lees verder »

zware misleiding

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Door Mevr Steens op 22/02/2012 om 12:05:

Ik heb mij onlangs ook aangemeld voor de speciale kortingsactie van Nuon voor de 3 jaar vaste tarieven variant. Nou mer...

Lees verder »