binnen een maand 2x afrekening

Geschreven door Roellie op 03/07/2014 om 21:20:

Sinds januari van dit jaar ben ik overgestapt van Energiedirect naar oxxio...oxxio zou de overstap zonder financiele gevolgen regelen. in Januari word er geld van mijn rekening geïncasseerd door: u raad het al én oxxio én energiedirect....ik kan geen 2 premies per maand missen dus gebeld met oxxio...moeilijk moeilijk moeilijk...ik zelf heb mijn eigen recht van mijn bankrekening in handen genomen en dat van de oxxio terug laten boeken. Ik ben van mening dat Oxxio de overstap toch niet goed heeft behandeld en meer in hun eigen belang hebben gedacht dan aan die van de klant.

Vervolgens na telefoontjes met hun en veel briefverkeer ligt daar een brief van Liander: afsluiting van energie en gasnetwerk! Weer veel bellen naar Liander en Oxxio...nog sta ik in mijn ongelijk. Toch maar die ene maandpremie voldaan om afsluiting te voorkomen en vrijdags staat alsnog Liander aan de deur voor afsluiting terwijl het maandbedrag was voldaan (de andere maanden werden automatisch geïncasseerd)

De Liander medewerker belt vanuit dit adres met Oxxio en die desbetreffende oxxio-medewerker vind het zelf ook vreemd dat ze over willen gaan tot afsluiting voor 1 maand misverstand. De man van Liander sprak er overigens ook al schande van en dat ze veel van dit soort meldingen hebben van Oxxio. Besloten word om NIET af te sluiten en de Liander-medewerker geeft de meterstand door aan Oxxio.

Inmiddels heb ik een hoge oversluitkostenpost kunnen voorkomen door te vragen of het contract voortgezet kon worden want bij andere bedrijven moet ik min. €400 per produkt betalen en dus €800 kwijt zijn voor niks! Maar de toon tussen de relatie van mij en Oxxio was hierbij wel gezet en had er mijn buik vol van van die energiemaatschappijen.

Aantal weken terug komt hier een man van de Nuon aan de deur (klinkt toch ook iets vertrouwder) Heb het hele verhaal uitgelegd aan hem en hij stelde me erg op mijn gemak en voor mij voelde het vertrouwder aan dan die Oxxio. Ik kon profiteren van een aktie bij Nuon en kon zonder problemen bij Oxxio vandaan...mochten ze problemen gaan geven wilden ze me helpen. Natuurlijk ben ik akkoord gegaan!

3 weken terug kreeg ik eindafrekening van Oxxio €20 gas bijbetalen en €24 elektra weer terug...Mooi! €4,00 winst voor mij. Maar nu komt het: Vandaag ontvang ik weer een EINDAFREKENING......€422 door u te voldoen!!!!!
Ik kreeg een hartverzakking! Hoe kunnen ze NOG een eindafrekening sturen? Liander had toch ook de meterstand doorgegeven? en ik heb het kaartje ingevuld en opgestuurd en aan het begin van het contract heb ik via de website de stand doorgegeven! RA-RA...hoe kan dat?

Ik ga nu over lijken want ik wil de onderste steen boven hebben en ook al heb ik ongelijk ik wil andere mensen behoeden door over te stappen naar zo'n ondeugdelijke energiemaatschappij.

Helpt het mij niet dan hoop ik in ieder geval dat een ander gewaarschuwd is! Doe het niet en zoek een leverancies die al heeeeeel wat jaren mee gaat dan weet je in ieder geval dat je daar op kunt vertrouwen.

Groetjes,
Roellie

Waardering

2,0

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Logo Oxxio
Win een weekendje Rome!

Meer ervaringen met Oxxio

De Ipad koop je er zelf bij...

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Door Britt op 11/05/2014 om 19:37:

Ik ga verhuizen en had me al aangemeld voor Oxxio, de energietarieven verschillen niet heel erg met de rest en de aanbie...

Lees verder »

geen actie voor trouwe klanten

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Door Harold op 17/05/2013 om 20:28:

Oxxio doet niets voor trouwe klanten. ben al van af het begin klant bij Oxxio maar geen tablet of andere aanbiedingen vo...

Lees verder »

oplichterij voorschot bedrag;

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Door neeha op 20/10/2012 om 12:36:

dat hele Oxxio is allemaal oplichterij; vroeger woonde ik in een 1kamer flat met mijn man en onze zoon; we gebruiken wei...

Lees verder »

Afpersingsbedrijf OXXIO

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Door Dennis op 08/07/2012 om 15:10:

Wat een waardeloos bedrijf dat hele OXXIO, nu proberen ze mij af te persen omdat ze doodleuk een extra stroom meter in r...

Lees verder »

opgelicht met tarieven

  • Prijs product:
  • Klantenservice:
  • Bereikbaarheid:
  • Klachtafhandeling:
  • Overstapproces:
  • Energierekening:
Door Leon de Winter op 11/05/2012 om 00:46:

Aangemeld bij Oxxio en wij hadden gelukkig de tarieven uitgeprint als bewijs ter controle. En ja hoor een paar dagen l...

Lees verder »